fredag 10 januari 2014

Hårtankar

Det är mycket som skall fixas och tänkas på inför en tävling i Body Fitness, igår fixade jag boendet i Alingsås inför Battle of Scandinavia och idag går tankarna om hur jag skall ha håret :)

Till mina föregående tävlingar har jag haft långt hår och har kört på enkelt och för mitt tycke snyggt plattat utsläppt hår till tävlingarna. Men till denna tävling blir det lite annorlunda då jag inte längre har mitt långa hår utan till denna tävling kommer jag tampas med mitt mellanlånga hår som jag nog inte kommer kunna ha utsläppt och plattat då jag inte kommer kunna dra det åt sidan för att visa ryggposeringern, håret kommer ramla fram och dölja vid poseringen på scen. Vilket problem att tänka på va? :)  Så jag är nu inne på att hitta någon uppsättning som skulle passa och som jag skulle trivas med. För att sätta i extension tror jag inte vill, skulle bli så väldigt mycket hår då jag redan har så mycket tjockt hår redan även om det inte är så långt, jag har heller inte lust med att klippa av mig till kortare hår igen då jag nu vill ha mitt egna långa hår tillbaka. Så jag får het enkelt köra på en snygg uppsättning som också har sina fördelar då jag inte behöver bry mig om att tänka på håret vid poseringen på scen.

Just nu är jag inne på någon "slarvig uppsättning" som inkluderar lite lockar och flätor, som tur är har jag ju en tid på mig att tänka på detta. Ni får gärna komma med tips!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!