onsdag 26 november 2014

Njut av scenen

Till helgen är det dags för mååånga atleter att kliva upp på scenen, iår är det rekordmånga som skall tävla på Luciapokalen. Alla som skall upp på scenen har lagt ner så mycket tid och arbete för att nå upp till scenen i sin bästa form, när man som jag har gjort en tävlingsdiet vet man vilket arbete som ligger bakom. Alla som tar sig upp på scenen är grymma och därmed kan jag tycka det blir lite tråkigt när klasserna blir så stora för sollningen blir så sårbar när det är 15st atleter som skall bedömas i rond ett, en elimineringsrond innan för att utse 15st som går till rond 1 går fort undan. Är det då över 30st i klassen är det hela 50% som elimineras vilket jag tycker är lite synd när det blir en så kort stund på scen för de som elimineras. Jag blev otroligt besviken när jag eliminerades bort under Luciapokalen 2012, som jag hade längtat efter att få stå på scenen, så var det över lika fort.

Men det gäller att se till sin egen utveckling, vilka förbättringar man gjort och att hela resan fram till scenen och att nå sitt målet är något att vara stolt över.

Det är en bedömningssport och jag tror det är viktigt att försöka synas så mycket det bara går på scen för jag skulle tror att det kan vara svårt för domarna att bedöma när det blir så många på scen, men det är bara vad jag tror.

Jag önskar bara att alla kunde få lite mer tid uppe på scenen, för det så jäkla kul att stå där uppe och likaså allt som händer backstage och runt om dagarna innan och efter. Se till att njut av allt detta och gå upp och gör och visa upp det allra bästa av dig själv och ha en rolig stund på scenen!

Jag kommer inte att kunna se på själva tävlingarna i år, men jag har hört att det för första gången går att se tävlingarna livestreamat :), men mässan hoppas jag kunna hinna med då jag skall vara i Göteborg i helgen.

Så jag vill härmed önska alla atleter ett stort lycka till i helgen! Ni är alla hur grymma som helst!

Jag i mitten på Luciapokalen 2012

Luciapokalen 2012
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!