fredag 22 april 2011

Påskens rutiner

Va skönt med ledighet i 3 dagar :) Det verkar som så i varje fall, nästa arbetspass på måndag!

Långhelg är det och många är lediga några extra dagar, lite annorlunda blir det när det är storhelg. Allt stannar till lite, även om det mesta håller öppet med kanske lite ändrade öppettider. Friskis håller stängt här i stan både idag och imorgon så jag får ändra om lite i mitt träningsschema, då det var tänkt att köra axlar och mage idag men får köras på söndag i stället när det är öppet igen. Visst kan jag åka till ett annat gym som håller öppet men jag kan nog tycka att det kan vara lite väl höga priser för att köra ett gympass så då planerar jag hellre om. Gym får vänta till på söndag och söndagscardion kör jag ute imorgon i stället i det förhoppningsvis fina vädret :)

Att hålla kostschemat blir också lite svårt när det blir storhelg och när vi är bortbjuden, men det går ju att äta nyttigheter på ett påskbord också :) Idag ska vi till Rickards föräldrar och imorgon eller söndag ska vi hem till mamma.

Mina favoriter på påskbordet och det jag tänker välja om det blir påskmat vi bjuds på:
Lax, ägghalvor med räkor och något lite kletigt på, sill & potatis!
Och nog tänker jag lyfta på något lock på ett godisägg också :)


Nu ska jag sätta mig ute på balkongen i solen!

Glad Påsk på er alla!

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!