torsdag 24 maj 2012

Sumomark och personbästa i bänkpress

Efter en halvdag på utbildning där jag bara fått sitta still och lyssna, inte vanligt att jag sitter still och får betalt :P, kände jag mig utvilad och laddad för träning. Dagens pass var ett pass för rygg med fokus på djup samt bröst.

Provade idag sumomarklyft för första gången, lite variation mot vanliga marklyft som jag brukar köra. Körde ganska lätt idag för att få till tekniken bra och känna på övningen. Kändes riktigt bra och skall fortsätta med sumomark och nästa gång prova på tyngre vikter :) Körde idag lätta 8-10 reps på 60kg. Efter sumomark och diverse rodd övningar gick jag över till bröstträningen och först ut var ju såklart favoriten bänkpress. En relativt lätt 8:a på 47,5kg fick mig att bli sugen på tyngre vikter idag så jag höjde till 50kg och mot min stora förvåning klarade jag även där en 8:a vilket är personbästa! Tog mig sedan lite vatten över huvudet då jag tänkte att det skulle var roligt med ett personbästa till och då på 1 reps. Klarade tidigare i år en 1:a på 57,5kg så jag la dag på 60kg. Gjorde två försök men klarade det inte men var ganska nära ändå, så det finns där. Så innan dietstart skall jag nog orka trycka upp 60kg! Avslutade efter de två försöken på 60kg med en 5:a på 50kg. Efter det var jag helt slut i bröst och jättenöjd men orkade ändå trycka på bra i de två andra bröstövningarna, lutande hantelpress och flyes i cabelcross. Så sammanfattningsvis är jag supernöjd med dagens träning.

Fann ingen bra bild att lägga upp på sumomarklyft, jag får helt enkelt ta kort nästa gång :)

Nu blir det att krypa upp i soffan och titta på eurovisionsongcontest.

Ha en bra kväll!

Efter gårdagens löpintervaller i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!