torsdag 13 november 2014

Mission tillbaka till träningsglädjen och återhämtning

Denna höst har varit en bergochdalbana för mig mentalt och mycket har hänt, förändringar som har varit svåra att ta sig igenom och vänja sig vid. Lusten till träning och mycket annat har varit som bortblåst, även om jag vet att träningen säkerligen hade hjälp mig kunde jag bara inte ta mig iväg till gymmet eller ut för en promenad eller annat. När allt kändes bättre, tog jag tag i träningen och kosten, ett nytt tränings- och kostupplägg skrevs av en grymt inspirerande tjej. Jag kom igång men kände fort att jag inte var redo för att köra på fullt ut, motivationen finns inte riktigt där så nu har jag bestämt mig för att ta en paus helt resten av året där jag skall försöka finna tillbaka till träningsglädjen och motivationen igen för jag vet att den finns där inne någonstans :)

Jag skall nu bara njuta, försöka finna tillbaka och träna vad jag vill och när jag har lust. Jag skall återhämta mig mentalt och göra mig redo för ett nytt år med nya möjligheter :)

Bara att ha tatt detta beslutet känns allt lite bättre och lättare.

De nya uppläggen kommer jag säkert köra lite lätt efter, framförallt träningen, men "på riktigt" först efter nyår och mer om mina nya upplägg kommer jag skriva om i ett annat upplägg.

För blogga kommer jag fortsätta göra, ni får följa min lilla resa tillbaka till träningsglädjen igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!