fredag 5 september 2014

Formbesked?

Idag var det ett tempopass planerat efter hemresan från veckans sista skoldag i Örebro. Totalt 10km skulle springas, efter 2km uppvärmning var det dags för lite tempo och 5 km skulle hållas på tempot 5:30 per km innan 3 km nerjogg. And I did it! En av de 5 km gick på 5:34 annars resterande mellan 5:20-5:29. Kilometern efter gick däremot låååångsamt men sen joggade jag in men enormt ömma benhinnor de resterande kilometerna runt 6:00-tempo och 10km gick på under timmen :) 

Jag är nöjd att vara under timme men samtidigt känns inte formen så bra, ben och kropp känns tung men framförallt så ömmar mina smalben och benhinnor nått enormt. Hade redan ont i början av veckan och trodde att två dagars vila skulle hjälpa lite men icke, så det var en ganska plågsam mil idag tyvärr , särskilt på slutet. 

Men jag har förbättrat min miltid med 7min sedan jag började min satsning inför Tjurruset som går av stapeln nästa helg! Hoppas då mina benhinnor mår bättre :) 

Nu väntar en ledig helg, ledigt från både skola och jobb :)

Ha en fin helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!