tisdag 2 september 2014

Skola och löpning

Det känns bra att bara efter två dagar på utbildningen till företagssköterska känna att detta verkligen verkar vara något för mig. Jag ser verkligen fram emot och önskar mig ett jobb där jag kan få möjlighet att arbeta med friskvård hos personer i arbetslivet, arbeta med att förebygga och hjälpa företag och deras anställda. Och en massa annat som tillhör företagssköterskans arbetsuppgifter :)

Två fullspäckade dagar är nu gångna, åker tidigt på morgonen till Örebro som ligger lite mer än en timme bort och är hemma vid 19-tiden. Långa dagar men både idag och igår slängde jag mig ut för att springa direkt när jag kommit hem. Mellis i bilen på vägen hem är lösningen och jag är redo när jag är hemma även om jag varit riktigt trött och seg och kanske hellre velat legat i soffan, men eftersom jag sitter still hela dagen och det är huvudet som är trött så har jag gett mig ut ändå. Skönt att få rensa skallen och göra av med lite energi :)

Idag stod 1 kilometersintervaller på schemat, målet var att fixa dessa på 4:55 - 5:15 och efter första trodde jag aldrig att det skulle gå men jag gav mig inte och visst klarade jag alla 6 intervaller innanför måltiderna. Riktigt trött och nöjd la jag mig i soffan efter dusch och sen middag. 

Kände av benhinnorna idag så nu blir det ett par dagars vila från löpningen.

Imorgon är det heldag i Örebro igen så bäst att sova :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!