torsdag 5 december 2013

Chockade ben

Snacka om att mina ben fick en chock igår när jag begav mig på en omgång vanliga hederliga knäböj. Har inte kört just vanliga knäböj på bra länge utan kört andra liknande övningar men igår återkom suget för just knäböj och vad jag idag känner av det suget genom ömma och stela ben. Utöver just knäböj kördes raka marklyft, enbensböj på bänk, hacksquat, sittande lårcurl och bensparkar och lite olika vadpressar på det. Så kanske inte så konstigt att det känns i benen idag? Härligt att få ett kvitto på ett bra benpass även om dagens cardio minst sagt blir lite mer plågsamt.

I eftermiddag är det dags för ännu en utmaning förutom intervaller med träningsvärksfyllda ben, behöver nämligen testa på mina maxvikter i bänkpress då jag tänker mig tävla på gymmets klubbmästerskap nästa helg i bänkpress. Så idag passar det bra att köra få reps för att testa på vart mina gränser är i dagsläget. Har sista tiden kört på upplägget 8-10 reps x 3-4 set per övning och så även i bänkpressen men idag skall det bli kul med färre reps och testa på lite maxvikter :)


Men detta är inte förräns i eftermiddag det :)

Imorgon får jag... med smör på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!