måndag 2 december 2013

Dietsnack

Vad skönt det var att komma hem igår, väldigt roligt att åka bort och hitta på roligheter och denna helgen har verkligen varit väldigt bra men det alltid lika skönt att komma hem tycker jag och inte dumt att min långledighet fortsätter ganska långt in på denna veckan också :) Då kan jag riktigt fokusera på dieten som denna veckan går in i sin tionde vecka, fattar inte själv att jag redan dietat i snart tio veckor!

Har inte skrivit sådär jättemycket om hur dieten går men den rullar på, ibland rullar den på lätt och bland rullar den på lite trögare och någon gång har den rullat på riktigt segt. Men så är det, även motivationen går upp och ner och den är en viktigt komponent gällande hur det känns med dieten. Viktmässigt har jag nu tappat nästintill 6 kg vilket jag är nöjd med, känner att jag har tid på mig så ingen stress här inte. Det är nu det roliga börjar, när konturer på kroppen börjar ta form och kika fram.

Målet med tävlingen jag siktar emot är att komma i bättre form än vid mina föregående tävlingar med en större muskelmassa. Krutet under uppbyggnad låg framförallt på ben och rygg vilka jag verkligen vill ha bättre till denna tävling. Uppnår jag detta är jag mer än nöjd.

Träningen tycker jag rullar på riktigt bra, rent viktmässigt i gymmet så känns det inte som jag dietat i snart tio veckor, tycker att jag känner mig lika stark som under uppbyggnad. Såklart har jag inte den samma energin som under uppbyggnad men oftast har jag bra med energi som jag försöker utnyttja på bästa sätt i gymmet. Täningsvolymen ligger nu på fem gympass per vecka, varav fyra av dessa avslutas med ett kort intervallpass. Morgoncardio kör jag fem dagar i veckan, där jag endera är ute och går eller sitter inne på cykeln. Lägger även ofta in kortare joggingperioder under mina promenader. Och detta sprider jag ut över veckan med minst en hel vilodag som oftast blir på lördagar.

Nu är det dags för mig att ladda för veckans första pass i gymmet som blir ett ryggpass.

Min förra tävling - Luciapokalen 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!