söndag 22 december 2013

Diet under jul

Här har det varit lite dålig update på senaste tiden, men jag har nu lagt en ganska stressig vecka bakom mig och nu börjar lugnet lägga sig lite. Jobb hela veckan och igår var det också fullt upp med att umgås med vänner och julmysa på ett julbordsknytis. Men idag är det lite lugnare och jag startade dagen med en lång morgonpromenad, har inte varit ute och gått på morgonen denna vecka utan cyklat inne istället så det var extra skönt att komma ut denna morgon. Denna vecka har väl varit lite sisådär dietmässigt, mycket att göra och stress har bidragit till att motivationen trytit och veckan har varit lite jobbigare än föregående veckor. De föregående veckorna har bjudit på bra viktnedgångar så var det inte alls konstigt att denna veckan inte bjöd på så mycket minus på vågen heller. Men jag kan fira nu innan jul att jag gått ner 7,5kg sedan jag startade upp dieten för 3 månader sedan vilket jag är jättenöjd med och jag kommer nu lugna ner mig lite under jul och nyår för att riktigt köra så det ryker i januari.

Tävlingsdieta under jul och nyår är något nytt för mig och flera har frågat hur jag kommer göra nu under jul och jag kommer köra lite mer fritt på matfronten under dessa dagar men behålla träningsmängden. Det är även första gången iår som jag kommer jobba under jul så jag tänker mig köra min dietmat då jag jobbar som på julaftons dag och äta julmat och annat gott när jag kommer hem till mamma på eftermiddagen. På juldagen jobbar jag kväll så då blir det säkert en extra god juldagsfrukost hemma hos mamma innan jobbet kallar. Så lite friare kommer det bli under jul och då jag ligger bra till viktmässigt och det är inte är förrens i mars jag skall tävla så känns det skönt att nu ha en liten "paus" innan jag kör på igen i januari, även och pausandet inte innebär att jag slutar dieta helt. En heldel träning väntar under jul och nyår som vanligt :)

Nu skall jag njuta av min lediga söndag, imorgon är det måndag igen och en ny arbetsvecka som väntar och en mysig julvecka :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!