tisdag 6 maj 2014

Body Classic 2014

Nu kommer mitt inlägg om tävlingen i lördags, i lördags då jag toppade min form till mitt bästa, fick äntligen ett härligt tryck i musklerna på scen, njöt av varje sekund backstage och på scen. I lördags då jag gjorde min bästa tävling.

Men vi börjar i från början, förra veckan rullade verkligen på bra och kroppen samarbetade bra och jag lyckades bli ett kilo hårdare från tävlingen i Malmö helgen innan samtidigt som laddningen gjorde att jag till denna tävlingen blev fylligare.

Men i fredags rullade vi iväg mot Stockholm och Solna, denna gången hade jag en lite större hejarklack med mig :)

Landade på hotellet en kort stund innan det var dags för inregistrering och bli sådär fint brun igen :)

Till denna tävlingen körde vi en annan laddningsmetod då jag ofta har svårt att få upp trycket och trycket uppkommer bättre dagen efter tävlingen så körde vi denna gången på en laddning som innebar att jag åt en stor portion thaimat innan läggdags på fredagen och tidigt när jag vaknade på lördagsmorgonen. Mums säger jag bara!

Det var spännande att sedan vakna på lördagsmorgonen för att se hur kroppen svarat på laddningsmaten, det kändes bra på morgonen, kroppen hade ej dragit på sig någon vätska och jag tyckte ändå att det tryckmässigt kändes mycket bättre än på morgonen inför tävlingen i Malmö.


Efter ytterligare en portion thaimat var det dags att bli fin i håret och få sminket lagt. Denna gången hjälpte min duktiga syster mig med detta och även mamma var med på ett hörn :) Lyxigt att bara behöva sitta och få bli ompysslad. Slutresultatet blev jag jättenöjd med och jag kände mig så fin hela tävlingsdagen.




Sen var det hög tid att bli bortskjutsad till Solnahallen och inta en plats backstage och få ytterligare ett lager färg och låta det roligaste börja



Denna tävlingen hann jag verkligen njuta av backstagetiden, ingen stress denna gången och allt flöt verkligen på i ett lagom tempo. Först var det färgläggning och sedan var det bara att börja ladda med massa snabba kolhydrater. Madde matade mig med skumgodis, nutellabredda riskakor och ballerinakex och matandet fortsatte ända till det var dags att inta scenen :) Jag hade Madde vid min sida hela tiden vilket kändes otroligt bra och bredvid oss backstage hade vi fina Sanne som tävlade i korta klassen i Body Fitness och hennes fina coach och teamcoach för Team Diamond Fitness Tess.

Gott!

Madde, jag och Sanne och Tess bakom kameran :)





Det är verkligen en väldigt speciell miljö backstage, svårt att i ord förklara för någon som inte varit backstage någon gång men "backstagetiden" kring tävlingen gillar jag jättemycket.

Efter en lugn stund och intag av massa gott var det dags att hoppa i bikinin och börja värma upp för att se om det händer något med trycket och visst började trycket komma. Matandet och uppvärmningen fortsatte och en kort stund innan scenen väntade var det dags att bli oljeinsmord och limma fast bikinin och skorna och en sista sminkcheck :) 10 minuter innan det var dags att gå mot scenen sa Madde till mig att klunka i mig vatten och det var sååå gott och detta också för att få upp trycket. Så jag fick alltså inta scenen mätt i magen, klar i huvudet och inte ens törstig. Lyxigt va? :)


Det var när vi stod och väntade precis bredvid scenen innan det var dags att gå upp som trycket i musklerna kom ordentligt på mig och vilken häftig känsla det var, jag kände verkligen hur trycket kom och det kunde tajmningen kunde inte vara bättre :)






Jag njöt varje sekund på scenen och denna gången gick det inte lika snabbt som tävlingen i Malmö utan jag kände att jag hann visa upp mig ordentligt. Hur roligt som helst var det att stå där och poseringen är jag också väldigt nöjd med, visst detaljer går alltid att ändra på men i det stora hela är jag jättenöjd med mitt scenframträdande i lördags. Skall bli roligt att få höra feedback fån domarna sen vad de har att säga :)

Vilka som gått vidare till final fick vi reda på väldigt snabbt efter att vi gått av scenen och tyvärr var jag inte någon av dem denna gången heller. Grymma brudar jag stod på scen med vilket, jag nu i efterhand fått reda på, räckte till en 9:e placering för mig.

Finalfältet i min klass
Detta var helt klart min bästa tävling, med min coach expertis lyckades vi pricka formen och i lördags var jag i min livs bästa form och det är en enorm seger för mig själv. Roligaste scenframträdandet och allt runt om innan, under och efter tävlingen var perfekt. Jag gick i mål på topp och jag är stolt och väldigt glad över att jag nådde mitt mål att komma i mitt livs bästa form!


 
Jag vill avsluta genom att Tacka alla som hejat, lyckönskat, stöttat och peppat under dieten och tävlingarna här på bloggen, facebook, instagram, i publiken på tävlingarna och som jag träffat. Det värmer och går rakt in i hjärtat så Tack till alla er :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!