fredag 22 februari 2013

1 ton

Kom på en rolig utmaning för mig själv inför gårdagens ryggpass, att dra ett ton totalt i marklyft! Så jag körde 10 set med ett reps i varje på 100kg. Gick faktiskt lättare än vad jag trodde, blev kortare vila mellan seten i början och lite längre vila i slutet då det blev ganska jobbigt. Bra tillfälle för mig att träna lite teknik också på tyngre vikt och igår kändes det kanon, tappar ryggen lite men på det stora hela känns marklyften bra :) Tycker annars att marklyft är ganska tråkigt att köra men igår var det roligt, så nu tanker jag utmana mig själv igen längre fram på samma vikt men försöka få till färre set!

Utöver marklyft körde jag igår;

Smala latsdrag 4 set
Breda latsdrag 4 set
Sittande rodd 4 set
Enarmslatsdrag på knä i cabelcross 4 set per sida - En ny favorit för mig!

Kickback i cabelcross 4 set per arm
Puschdowns 4 set

Dagen idag hade jag tänkt starta med löpning men när jag tittat på termometern som visade 14 minus så la jag ner planerna på löpning och tog en morgonpromenad istället. Kallt men en väldigt skön promenad! Har ju min motionscykel här hemma men den står bland allt flyttstök här hemma så det alternativet la jag också ner innan jag bestämde mig för en promenad.

Idag skall jag flyttstäda färdigt vår "gamla" lägenhet och senare idag väntar ett pass i gymmet. Bröst och mage står på schemat idag! Min sista lediga dag idag innan jobb väntar i helgen och på måndag är det återigen dags för att åka till Norge för en arbetsvecka där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!