fredag 8 februari 2013

Lite hemmaträning

Då jag sov länge idag efter nattjobbande kände jag mig trött och seg. Besultade mig för att istället för att betala för ett gymbesök här i Norge köra lite träning här på rummet där jag bor. Bröst och mage kördes i en timme, inklusive uppvärmning och en skön strech/avslappning-

Vanliga armhävningar 4 set
Sneda armhävningar (vikten på ena armen) 4 set per arm
Dips mot stol 4 set
Armhävningar med upphöjda fötter på pall

Crunches + negativa benlyft 4 set
Plankan 3 set
Benlyft med fot på knä 4 set

Imorgon hinns ingen träning med och på söndag efter en arbetsdag tänkte jag mig ut på en löprunda. Nästa besök i gymmet får bli på måndag helt enkelt!

Nu blir det lite mer vila och tv-tittande innan ytterligare en jobbnatt väntar.

Ha det fint!


2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade din blogg för ett tag sen och har blivit en riktig inspirations källa för mig :) vart riktigt glad nu när du skrev om några hemma tränings övningar. Jag har alltid vart en aktiv tjej men efter jag var med i en bilolycka förra året får jag inte träna med vikter utan bara med min egen kroppsvikt, och där av blir det mycket hemma träningen. Så jag undrar om du har några fler tips på grymma övningar som man kan göra hemma? :) Tack för en bra blogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den fina kommentaren :)Tack för tipset, jag kommer gärna med fler tips på hemmaövningar. Håll utkik framöver så kommer det mer inlägg om ämnet hemmaträning :)

      Ha det så bra!

      Radera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!