torsdag 21 februari 2013

Moves

Igår var det paus från allt flyttande och organisering i nya lyan. Jobbade kvällen och förmiddagen igår gick i träningens tecken! Startade gårdagen med en lång morgonpromenad på 7 km, sen var det bara hem och äta frukost för att sedan bege mig till gymmet, även promenad dit. Fick till ett grymt pass för ben med fokus på framsida, rumpa och biceps. Vikterna var inte de bästa men kontakten fanns där! Passet såg ut såhär:

4 set knäböj
4 set frontböj
4 set uppkliv på hög bänk med vikt
4 set enbenspress liggande på sida i benpressen
4 set benspark

4 set curl med z-stång
4 set enarmscurl i cabencross
4 set bamsecurl

Och sedan en skön promenad hem!

Till jobbet cyklade jag så även där fick jag till ca 7,5 kilometer cykling fram och tillbaka från jobbet.

Har hittat en rolig app som heter moves som registrerar all aktivitet under en dag. Väldigt roligt att se hur många steg, kilometer och minuter jag går, springer eller cyklar på en dag :) Bara att ha mobilen i fickan eller väskan hela dagen :)

Igår registrerade appen 7,5 km cykling som tog 35 minuter, jag tog över 16 000 steg vilket blev ca 12 km och tiden slutade på 2,5 timmar aktiv gång.

Idag startade jag inte dagen med någon morgoncardio, träningsvärken är mycket närvarande i benen idag så jag valde att vila denna morgon. Men senare idag blir det ett pass i gymmet!

Ikväll väntar marklyft!

2 kommentarer:

  1. Måste säga att jag gillar din blogg skarpt och den ger en verkligen motivation till att träna då den inte är "överdriven" som tyvärr många andra träningsbloggar är. Keep upp the good job! :) Men jag har en liten fråga oxå. Vilken tycker du är den bästa övningen för att träna rumpa, samt in och ut sida lår? Gärna en övning man kan göra hemma då jag inte får träna med vikter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å Tack så mycket för den fina kommentaren. Blev mycket glad när jag läste den :) Bästa hemmarumpövningen kan vara att kliva upp på en högre bänk, höftlyft med hälar på en stol eller likande, utfall i dess olika former är alltid super för rumpan och så även knäböj och de två senare är även bra för hela lårmuskulaturen. Knäböj kan ju köras smala och breda för mer fokus på in- och utsida. Här var lite tips :) Har tänkt göra mer inlägg om hemmaträning men har haft fullt upp med flyttande och bloggen har tyvärr blivit lite lidande, men det kommer :) Och skall verkligen försöka med inlägg om mer hemmaträning :)

      Keep up the good job du med :)

      Radera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!