söndag 12 januari 2014

Backe

Jag och en snöig backe i -11 grader och månsken, det var min utmaning denna söndagskväll då backintervaller stod på träningsplaneringen. Månen var den enda belysningen jag hade och stigen fick jag  trampa upp själv och efter 18 vändor upp för backen var snöstigen vältrampad. Halva backen var upplyst och halva ganska mörk så jag delade upp intervallerna om tre stycken där jag sprang den upplysta delen två gånger och gick en gång ända upp innan jag började om.

En timme totalt varav 30 min spenderades i backen och jobbigt var det men vad härlig känsla jag fick i kroppen efteråt. Endorfinerna bara sprutade och jag skuttade nästan hem av lycka. 

Nu väntar snart min tredje och sista jobbnatt.

Hoppas ni haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!