tisdag 7 januari 2014

Mål 2014 - hitta balansen

Det passar och kommer av sig själv att jag i slutet av året och början på det nya tänker på vad som hänt under året och vad jag har för mål med det nya året. Inget som ristas i sten men jag tycker det är kul, motiverande och givande för min personliga utveckling att ha lite mål och tankar med det nya året.

Det som hägrar nu och tar upp mycket av min tid och fokus är ju tävlingsdieten och den jag har som mål med att i slutändan stå på scenen i min bästa tävlingsform hittills. Om det blir en eller flera tävlingar får jag helt enkelt se, det kommer nog klarna när det börjar närma sig. Men allt detta kommer ta mycket plats och tid under första delen av året och något jag kommer låta ta stor plats.

Men utöver detta stora målet med året har jag kanske en ännu större utmaning efter tävlandet, att hitta balansen för att hålla en god offseasonform. Något som jag kanske inte riktigt hittat efter mina föregående tävlingsdieter. Under diet är kontrollen över kosten, träningen och återhämtningen för mig viktigt men jag skulle vilja finna en balans offseason där kontrollen inte är lika som under diet men samtidigt inte tappa allt som jag kanske gjort i perioder under offseason förut. Svårt att förklara men målet är hur som helst att hitta en balans efter tävlingen.

Till något annat som inte har så mycket med träning och kost. Jag vill bli bättre på att leva mer i nuet och ta till vara på dagarna. Jag är ofta märker jag i nästa steg och därför tror jag att jag måste lära mig leva mer i nuet. Hur jag skall göra detta återstår och ser men jag tror att jag måste låta mig bli mindre kontrollerande och planerande, kanske även här finna en balans?

Låter som jag 2014 skall sträva efter en hitta balans där jag trivs och har utrymme för personlig utveckling på flera plan.

Sedan vill jag gärna att jag i slutet av 2014 fått sett fler vyer av världen under året, har roliga minnen av stora och små händelser under året.


Lets catch the new year!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!