torsdag 2 januari 2014

Mitt 2013 del 1

Såhär vid årsskiftet tycker jag det är roligt att läsa andras årskrönikor och mål med det nya året, så här kommer min årskrönika i lite text och bilder.

Året startade faktiskt med diet en liten stund då jag hade som mål att köra vidare efter Luciapokalen 2012 och även tävla på Battle of Scandinavia 2013 men i slutet av januari ändrade jag dessa planer då motivationen inte riktigt fanns där och sedan var det mycket annat runt omkring som flytt och jobb som också påverkade. Så jag hoppade på uppbyggnadsfasen någon gång i januari istället och ställde ganska tidigt in siktet på att inte tävla alls 2013 för att få en längre uppbyggnadsperiod.

Träning med syrran i Gbg i början av året
Ja så flyttade vi till en ny lägenhet i februari, tänk att vi snart redan bott här ett år!


Började ju även denna tiden att åka till grannlandet för att jobba. Det blev en heldel bilresande...






...och träning i Norge!





Kom ihåg att jag körde en heldel cardio under vintern innan jag trappade ner under våren och körde mindre cardio.

I februari hade vi även en rolig teamträff i Göteborg.


Fyllde hela 26 år i mars och klippte också av mig håret vid denna tiden, något jag blev mycket nöjd över då medans jag idag längtar efter mitt långa hår igen.


I början av april var det dags för ännu en rolig teamträff, detta inlägget skrev jag om denna teamträff.

Malte har kommit på besök många gånger under året som gått.


Våren kom och jag fortsatte jobba på både här hemma i Karlstad och i Norge och tränade på som bara den i gymmet. Cardion vart det lite mindre av men jag genomförde och tränade lite inför Vårruset i mitten av maj. Slog alla mina tidigare tider på 5km och rekordtiden på vårrust stannade på 25:40 min. Så fram till vårruset höll jag cardion på en ganska bra nivå, det var efter vårruset som cardion trappades ner mer.

Imaj hade vi också inflyttningsfest, kom ihåg att jag njöt mycket av den fina våren och senare också den varma sommaren vi hade.



Juni kom och värmen, tillochmed mobilen varnade en dag.


Midsommar firades med ett glatt gäng vänner och grillkvällarna och cabutflykterna duggade ganska så tätt kom jag ihåg. Vid denna tiden jobbade jag bara här hemma, fick ju faktiskt fast tjänst för första gången i mitt liv tidigare under våren och åkte bara till grannlandet lite då och då.





I början av juli hade jag min första vilovecka sedan jag påbörjat uppbyggnadsperioden och det var den veckan som vi var i Halmstad på SM-veckan.



Efter veckan i Halmstad påbörjade jag min sista period under uppbyggnaden innan dieten startades upp efter sommaren men mer om resten av 2013 återkommer jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!