tisdag 14 januari 2014

Sm-veckan vinter

Idag startar vinterns SM-vecka i Umeå, liksom SM-veckan på sommaren skall det nu tävlas i ett gäng idrotter under en veckas tid. SM-veckan genomförs varje år, vinter respektive sommar, och arrangeras av Riksidrottsförbundet.

Denna vintervecka blir rekordstor, hela 19 idrotter skall det tävlas i mellan 14-19 januari. Hade varit jättekul att vara på plats och titta som jag var på förra SM-veckan i somras men till Umeå är det långt så jag får följa SM-veckan via sociala medier och svtplay.

Gällande styrkelyft och bänkpress så finns dessa med på både på sommaren och vintern. På sommaren är det den klassiska delen som avgörs, där utrustning inte är tillåtet. Under vinterveckan avgörs styrkelyft och bänkpress med utrustning. Så till helgen är det dags för några bänkpressare från KAK att tävla, bland annat Rickard skall dit och tävla så det hade ju såklart varit jättekul att följa med till Umeå för att se det hela live, men jag får stanna hemma och titta på telefonen då jag tillochmed jobbar just när Rickard skall tävla på lördag.

Utöver styrkelyft och bänkpress så har jag ett intresse för längdskidor som jag gärna tittar på och jag hoppas hinna titta på under veckan.

Passa på att titta på de idrotter som just intresserar dig, de olika dagsprogrammen finner du här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!