tisdag 3 september 2013

Gymmet och bakning

Idag blev det ett sent förmiddagspass i gymmet, sovmorgon idag så frukost intogs inte förräns efter klockan 10. Vid strax innan tolv svepte jag min drink med snabba kolhydrater och aminosyror jag tar innan träning och tog en promenad till  gymmet. 

Axlar och mage kördes idag och idag kände jag mig stark! 5 set på 35kg i stående militärpress med 5-6 reps i varje set var länge sedan om jag någon gång tidigare klarat detta. Supersetade denna övning med sälrodd. Fortsatte sedan med stående enarmshantelpressar med 16kg hantel. 4 set * 6 reps per arm som supersetades med crunches på boll med rep i cabelcross. Stående hantelsidolyft med 10kg hantlar supersetades med lyft framåt med 15kg viktskriva med rygg mot vägg, 4 set * 6 reps + 6 reps. Högrodd i cabelcross supersetades med woodshooper i cabelcross och avslutningsvis supersetades crunches på knä med rep i cabelcross och russian twist. 

Sen var det gott att komma hem för en god lunch efter ett bra pass i gymmet :)

Fick lust att baka på promenaden hem från gymmet så efter lunchen gjorde jag en morotskaka som står i ugnen i skrivande stund. Perfekt att ta med till Rickards föräldrar sen som tack för att vi fick låna huset i helgen när vi hade kräftskiva :)

Luktar ljuvligt här hemma :)

Resten av dagen tänker jag njuta av det varma och fina vädret, av min förhoppningsvis goda morotskaka och umgås med nära och kära innan ett nattpass på jobbet väntar senare i kväll.

Ha en bra dag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!