fredag 6 september 2013

Vilodag och mer kräftor

Träningsvärk och stel överallt förutom i vader, så en vilodag idag tror jag passar utmärkt.

Gym måndag-torsdag denna veckan. Gillar faktiskt att ha en upplägg där den mesta delen av träningen körs under veckan för att sedan ha lite mer ledigt under helgen. Vissa veckor har det blivit så att stor del av veckans träningsdos är kvar när fredagen kommer och då har det ibland inte blivit så bra då mycket annat gärna dyker upp på helgen och då blir det stressigt att hinna med träningen. På vardagarna ser dagarna ganska lika ut och träningen han sin givna tid, sen har jag ofta mer energi och motivation i början av veckan än i slutet av veckan och varför det är så vet jag inte men så känner jag ofta. Så 4 av 5 styrkepass försöker jag hinna med under veckan mån-fre, där jag oftast vilar torsdag eller kör gym som denna veckan mån-tors och vilar fredag, och sedan sparas ett pass till helgen.

Denna helgen har jag då ett gympass kvar och ev ett cardiopass. Har ju som mål att köra cardio 2-3 gånger per vecka nu fram till dietstart och i och med morgonens morgonpromenad har jag kört cardio två gånger denna veckan även om det är en lugn cardioform så räknar jag in promenaderna som cardiopass.

Så istället för träning idag skall vi åka hem till mamma för att äta kräftor och annat gott lite senare idag.

Så en alldeles utmärkt ledig fredag kommer jag ha idag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!