onsdag 25 september 2013

Kostupplägget

Nu kommer jag till andra delen, igår skrev jag om mitt kommande träningsupplägg och dagens inlägg ägnar jag åt den andra och ack så viktiga kostdelen. Jag kommer inte äta på ett så speciellt sätt, ingen periodisk fasta eller annat upplägg för mig utan jag kommer äta som vanligt om det nu för tiden finns något vanligt sätt?, men vanligt för mig då. Det vanliga för mig är att äta ganska så ofta på en dag. Att starta dagen med frukost är en självklarhet för mig och innan lunch intas så brukar jag hinna med ett mellanmål därimellan och efter lunch brukar det bara vara några timmar kvar till gymmet och då intar jag istället för mellanmål lite kosttillskott av snabba kolhydrater och aminosyror en stund innan passet skall börja. Ingen träning? Ja då blir det ett mellanmål vid den tiden istället. Sedan efter träningen blir det oftast en proteindrink, annars blir jag så hungrig, på dåligt humör och stressad innan middagen är färdig för att intas. Innan läggdags blir det kvällmål. Detta upplägg kommer jag köra på även nu under diet, den stora skillnaden är nu att jag kommer lägga mig på lite mindre mat än nu under uppbyggnad. Men iochmed att jag nu idag äter ganska mycket i kcalintag så kommer jag börja min diet på ett ganska så högt kcalintag per dag. Börjar högt för att sedan kunna ha möjlighet att sänka under dietens gång är tanken.

Jag tänker lite olika med de olika näringsämnena och då framförallt med kolhydraterna som jag främst lägger in under förmiddagen, till lunch och innan träning. Efter träningen och på kvällen är det mindre med kolhydrater och istället lite mer fett.

Jag kommer basera mitt första kostupplägg under dieten till större delen av detta:

Kesella
Kyckling
Tonfisk
Räkor
Lax
Jordnötssmör
Avokado
Ägg
Nötter
Massa grönsaker
Potatis
Banan
Äpple
Bär

Massa gott helt enkelt :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!