tisdag 12 augusti 2014

Löpningen förbättras

Nu är vi inne på våran fjärde vecka på upplägget inför Tjurruset som bara är en månad bort och visst ser vi redan resultat. Igår innan jobbet stod det "bara" 6 km på pappret. Tänk att jag redan tycker det är bara med 6 km, blir väl så när milen har sprungits några gånger. Ja dessa ynka 6 km kördes i ett lite högre tempo då det bara som sagt var 6 km. Höll de första kilometrarna på precis strax över 6 min och de andra under 6 min ner mot 5:00 som den sista kilometern stannade på. 35 minuter senare var jag i mål :) Då sprang vi 6 km första veckan på över 39 minuter.

Jag känner framförallt att jag orkar mer nu i jämförelse med första veckan, flåset är bättre och jag kan börja nästan varje löppass på en lite högre nivå än föregående gång. Känns helt enkelt väldigt bra :)

Denna vecka är en ganska tuff vecka med 4 pass, idag är det dags för 5 minutersintervaller. Wish me luck :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!