fredag 15 augusti 2014

Tröskel/snabbdistans

Idag var det dags för ett såkallat tröskelpass eller snabbdistanspass som det också kallas. Vad det än kallas så gick passet ut på att först springa 4 km i tempo 5:40-6:00 per km. Sedan vila 3 min innan ytterligare 3 km sprangs i samma tempo.

Helt klart det jobbigaste passet hittills! Men vad skönt det var att klara av det, för det gjorde jag! Enda avvikande var att jag la till en kort andningspaus mellan kilometer 6 och 7, hade annars inte orkar sista kilometern för så jobbigt var det. Men alla kilometerar gick under 6 min och hela 7 km sprangs på exakt 40 min vilket jag är otroligt nöjd med :)

Första kilometern gick på 5;49, andra på 5:37, tredje 5;49, fjärde 5:32. Gud vad skönt det var att vila efter de 4 första. Femte kilometern gick på 5:45, sjätte och jobbigaste gick på 5:58 och sista på 5:25 innan jag gick i mål riktigt andfådd, trött och glad att jag hade klarat av det :)

2 kilometer under måltempot dessutom!

Imorgon är det vilodag för hela slanten innan sista och fjärde löppasset körs på söndag, då väntar ett distanspass på 8 km i lagomt tempo :)

Hoppas ni alla har en fin fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!