onsdag 27 augusti 2014

Sovmorgon!

När jag skall gå på och jobba natt som idag så försöker jag sova så länge jag kan på morgonen dagen då jag skall börja jobba natt, för jag vet att jag inte brukar hinna eller vilja sova på kvällen innan jag skall iväg. Brukar då sova till någonstans mellan 10-11 på morgonen, så jag planerade dagen idag med en sovmorgon till senast 11 och sedan efter en sen frulle åka ut till Kilenegården och springa milen och sen få lite tid hemma för mat och annat pyssel innan gymmet. Men eftersom jag inte ställde något alarm vid 11,utan tänkte ju att jag skulle vakna som som vanligt vid 11, så vaknade jag 13! Så det blev en ännu senare frukost än tänkt, milen blev av som tänkt och med en väldigt sen lunch i magen vid 16 var jag på gymmet efter 17 och körde ett pass i gymmet. Sen var det hem för mat igen och sen var det bara att fixa iordning mig för jobb.

Det blev inte något annat gjort idag än träning och äta mat :) Tankarna fanns på att skippa något av träningspassen idag men jag är glad att jag körde på, imorgon hinns tyvärr ingen träning med. Det andra som jag var tänkt att göra idag får snällt vänta till någon annan dag istället :)

Då det flöt många timmar mellan kvällsmålet igår och frukosten imorse så fanns inte riktigt energin där för löpningen, hade bra med energi i början och la mig på ett lite högre tempo än vanligt men orkade tyvärr inte hålla detta milen igenom, men efter omständigheterna är jag nöjd med dagens mil. 

Passet i gymmet gick bra, fokus låg idag på bänkpress. Fick till bra lyft där jag kände att tekniken satt bra.  Det var idag lagomt tunga lyft på 50kg där jag kunde lyfta och träna/tänka på tekniken samtidigt. Utöver detta körde jag övningar för baksida axlar, bröst och triceps. Ett roligt pass idag :)

Blir skönt med en vilodag imorgon! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!