onsdag 7 augusti 2013

Bra Träning

Idag känns det nästan som en ledig dag, det bästa med att gå på nattjobb. Att få sitta uppe och mysa extra länge kvällen innan, sova extra länge dagen jag går på nattjobb (som idag) och ha hela dagen ledig fram till det är dags att börja jobba senare på kvällen. Sen hur bra det är med nattjobbande är en helt annan sak att diskutera, att göra som jag gör denna veckan att jobba på helt olika tider och hoppa fram och tillbaka tror jag inte är bra. Jag tror det bästa är att arbeta dagtid och sova nattetid, men skall man jobba natt som många jobb kräver då verksamheten är igång så tror jag det är då bättre att enbart jobba natt. Men detta var ett sidospår...

Det jag tänkte ägna detta inlägget åt var att berätta om att jag denna vecka på träningsfronten startat riktigt bra med två grymma pass, även om jag i måndags innan benpasset var riktigt seg och trött gick passet bra och gav mycket energi och under gårdagen fick jag till ett effektivt och bra axel- och magpass som idag bjuder på härlig träningsvärk :) Kul att träningen går bra när jag samtidigt jobbar för fullt :)

I eftermiddag är det dags för veckans första ryggpass, då är det återigen dags att kriga med kontakten som är mitt problem gällande ryggträningen. Det konstiga är att det är olika övningar från pass till pass som ger bra kontakt. Förra veckan var det latsdrag som bjöd på denna härliga kontakt med lats, bytte jag övning var det svårare med kontakten. Så förra veckan kördes en massa latsdrag :) Kontakten med djupa ryggmuskulaturen och då i roddövningarna är kontakten nu för tiden mycket bättre, det är latsen som är mitt "kontaktproblemområde". Så vi får se vilken övning som ger bäst kontakt idag.

Det är nu 3 månader kvar av byggandet innan det är dags för diet, tänkte ta ett inlägg snart (kanske idag) om hur jag tänker dessa sista månader innan dieten startar.

Men nu är det dags att äta lite igen :)

Bild från dec -12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!