onsdag 21 augusti 2013

Stel

Tisdagskvällarna kommer stå högt i kurs framöver, för vad kul det var att sitta på hästryggen igen. Var ganska nervös innan, visste inte om jag fortfarande hade det i mig och skulle våga göra annat än att skritta :) men så fort jag satt upp (jag tog mig upp och kom ihåg allt med stigbyglar och sadelgjord) blev jag lugn och efter lektionens slut så hade jag tillsammans med ett fint och snällt sto både travat och galopperat. Jättekul och mysigt att vara i stallmiljö igen, minst lika roligt att pyssla med hästarna innan och efter lektionen som själva lektionen. Är mycket glad att jag har tagit upp mitt gamla intresse igen.

Men gårdagens gym + ridning känns i kroppen idag. Benen och ryggen är rejält stela och sån här träningsvärk i ryggen var längesedan jag hade sist. 

Vet ju att det väntar ett roligt men jobbigt pass med Madde i eftermiddag, som alltid när man tränar för Madde. Så jag vill inte veta hur benen och kroppen kommer kännas ikväll och i morgon. 

Men det är bara att ladda för ännu en rolig dag där jag styr bilen mot Örebro om några timmar.

Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!