måndag 17 februari 2014

De Nya Kostuppläggen

Idag är det en ny kostplan som gäller och det är ytterligare lite lite mindre kcal per dag. Men den stora skillnaden är nu att jag tagit bort mejerierna, eller jag har tagit bort kesellan för det var den enda mejeriprodukten jag hade innan. Och jag gör detta för att inte binda onödig vätska som laktos kan göra och sedan är jag ärligt talat lite trött på kesellan nu :) Annorlunda är också upplägget i att jag varannan dag äter mer kolhydrater och varannan dag mindre kolhydrater och då mer fett istället. Så lite annorlunda ser det ut men det skall bli roligt och intressant att prova något nytt. Råvarorna uppläggen består av är mycket fisk som lax, torsk och tonfisk. Ägg, äggvita och kalkon är andra protein- och fettkällor. Kolhydratskällorna är råris, riskakor, äpple och grönsaker. Sötmandel och cashewnötter ingår också som fettkällor.

Nej nu är det dags för lite lunch i form av torsk och ris :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!