tisdag 1 april 2014

Eftertävlingstankar

Jag brukar försöka ha en "plan" efter jag går av en tävlingsdiet och har tävlat, kan annars kännas väldigt tomt efter att ha haft en exakt plan en ganska lång tid. Min plan brukar vara att ta det ganska lugnt på träningsfronten veckan/veckorna efter tävling, låta kroppen få återhämta sig ordentligt innan jag drar igång igen med träningen, på kostfronten brukar jag äta det jag är sugen på en stund efter tävling innan ja styr upp kosten igen.

Efter denna tävlingssatsning kommer det se lite annorlunda ut då jag åker på långresa till Canada bara några dagar efter tävlingen, det kommer bli ett låååångt uppehåll från gymmet på mer än sju veckor! Så länge har jag inte varit ifrån styrketräningen sedan jag började träna på gym tror jag! Jag skall däremot försöka hålla igång konditionen när jag befinner mig i Canada då jag är anmäld till ett lag som skall springa Tjurruset här i Karlstad efter sommaren. Så det skulle vara kul och bra om jag kunde behålla den goda konditionen jag fått nu under dieten så milen i terräng och bland hinder inte blir allt för jobbig :) Så efter hemgången från Canada kommer även då träningen fokuseras lite extra på just konditionen och löpningen. Kul att ha ett nytt träningsmål uppsatt tycker jag och något som jag också tror är bra att ha med i "planen".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!