tisdag 29 april 2014

Sweden Grand Prix, del2

Det var bara att ta plats backstage och börja med att lägga fler lager med färg, hela tiden tuggandes på riskakor. Body Fitness var första klasen ut för dagen och så jag visste att jag skulle upp på scen strax efter nio någon gång när korta klassen varit uppe på scen. Efter färgen fick jag äntligen smaka på min älskade mandelmassa och jag lovar det smakade himmelskt!

Jag upplevde att tiden gick fruktansvärt fort backstage innan det var dag att gå upp på scen. Det var hög tid att svira om till bikini och sedan var det bara att värma upp och äta ännu mer mandelmassa :)


Jag hade svårt att få upp värmen i kroppen backstage och när speakern ropade upp att klassen efter oss skulle förbereda sig om 25 minuter så vart det lite stressigt då min klass skulle upp där imellan. Så det fortsatta uppvärmandet/uppumpningen skedde samtidigt som jag blev inoljad av tjejen som tillhörde färgingsteamet och Madde hjälpte mig på med klackarna och limmade fast bikinin. Sen var det bara på med läppglanset och ta en sista titt i spegeln och ställa sig i kön och vandra ut mot scen. Pumpade upp in i det sista.

Tiden uppe på scen gick fruktansvärt fort, hann knappt tänka innan jag var backstage igen.


Vi var 8 i klassen och 2 skulle efter förbedömningen elimineras. Samtliga tjejer jag stod på scenen med var större muskulärt så jag förberedde mig lite på att inte ingå i finalfältet men man vet inte hur domarna bedömer så såklart hoppades jag på final. Det var en lång väntan på att få reda på vilka som gått vidare till final, så länge var det bara att ta det lugnt och fortsätta äta kolhydrater. Till slut sattes papperna upp som visade vilka som gått till final och jag var tyvärr inte med i final. Besviken såklart men samtidigt kände jag mig nöjd så känslan av besvikelse försvann ganska snabbt. Det var ett par timmar kvar till finalerna skulle avgöras så jag och Rickard gick ut i solen för att äta lite vanlig mat. Fick bli en liten plocksallad som avnjöts ute i strålande väder.

Tittade såklart på finalerna i Body Fitness innan vi begav oss tillbaka till hotellet. Vilka grymma finalfält den korta och långa klassen bjöd på!

Kvällen i Malmö spenderades med min kära sambo som stöttat mig och stött ut med mig under hela denna dieten. Vi gick ut och åt på uteservering, jag beställde in en smarrig rödspätta med potatis och den godaste remouladsåsen jag någonsin smakat! Sedan strosade vi runt i Malmö innan det blev en tidig kväll i säng. Var helt slut efter dagens bravader :)

Vakande tidigt på söndagen med ett härligt pump i kroppen, drog med mig Rickard ut på en morgonpromenad i ett stilla Malmö. Måste bara tillägga att jag verkligen blev förtjust i staden Malmö, det skall inte dröja länge förrän jag på nytt besöker Malmö igen. Rickard fick avnjuta en god hotellfrukost medan jag höll mig till ägg och nötter och vatten. Dags att börja tömma bort vätskan kroppen samlat på sig under tävlingsdagen igen. Under frukosten fick jag redan på att jag blev 7:a på tävlingen, blev väldigt glad att se att jag blev 7:a och att det var så nära som 2 poäng från final blev jag väldigt glad för. Det gav extra motivation att ösa på inför nästa tävling.




Sen packade vi ihop allt och checkade ut och sa hejdå till Malmö och rullade våra 6 timmar i bil hem till Karlstad igen.

En oförglömlig helg och jag vill här med tacka alla som hejjat och stöttat mig på tävlingen och under dietens gång. Ett speciellt tack till Rickard som funnits där varje dag och till resten av familjen. Sen vill jag såklart tacka min grymma och proffsiga coach som också varit med hela vägen, stöttat, kommit med råd och väglett mig rätt och fick mig att känna mig väl omhändertagen under de själva tävlingsdygnen.

Ett tack går också till Tess, att få tillhöra en av hennes diamanter i Team Diamond Fitness känns väldigt bra. Roligt att få representera detta teamet som fantastiska Tess är teamcoach för.

Nu är jag i full gång och laddar om för helgens tävling i Stockholm, Body Classic. Jag är taggad till tusen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!