lördag 19 april 2014

Min Påskafton

Startade med en lång och väldigt dimmig morgonpromenad, efter en god frukost bestående av en äggviteomelett och sötmandlar var det hög tid att börja fixa inför påsklunchen vi skulle bjuda på lite senare på dagen. Jag fokuserade på maten och Rickard fick fixa efterrätten :) 

Lunchen för mig blev grönsaker, ägghalvor och lax. Hade varit väldigt gott med en (läs flera) brödbitar med smör och ost på men det var bara att stå emot suget och tänka på målet.

Marsipanefterrätt gjorde Rickard och de såg riktigt mumsiga ut, jag älskar verkligen marsipan och mandelmassa! Tur att det blev en över för mig att slänga in en frysen till senare tillfälle :)

Efter en trevlig lunch med god mat och trevligt sällskap så blev jag så sugen på att komma ut i solen och det fina vädret. Vi cyklade en bit bort och gick en härlig och solig skogspromenad. Riktigt härligt!

Och nu ligger jag här i soffan med benen i högläge och tittar på gladiatorerna :)

En bra påskafton har jag haft!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!