måndag 28 april 2014

Sweden Grand Prix, del 1

I torsdags började jag resan mot Malmö och Sweden Grand Prix, bilade nästan halva vägen, till Göteborg för att mellanlanda där en natt.





Och när jag kom fram till Göteborg börjades det fyllas på med de första kolhydraterna inför tävlingen. Himmelskt gott med osaltad klyftpotatis :)

Fredagen fortsatte i kolhydratsladdandets tecken samtidigt som jag och Rickard bilade ner till Malmö för att checka in på hotellet. Skönt var det att komma dit såpass tidigt så jag hade några lugna timmar på hotellet innan det var dags att åka till tävlingsarenan för inregistrering och färgläggning.


Efter ett antal lager färg var klockan ganska mycket och det var dags att åka tillbaka till hotellet och fortsätta kolhydratsladda. Nu var det äntligen dags för jasminriset och bananen, vilket god kombination! Godaste, efter mandelmassan på tävlingsdagen då förståss :), laddningsmaten under denna tävling!

Sen var det bara att krypa under täcket för några timmars sömn. Brukar sova ganska dåligt natten innan tävling men denna gången sov jag som en stock och vaknade pigg och laddad när klockan ringde tidigt tidigt. Formen kändes bra på morgonen och det var bara att fortsätta med att tugga riskakor medans jag fixade till håret och sminket!





Sen var det bara att bege sig av till tävlingsarenan för att möta upp Coach Madde.


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!