fredag 17 maj 2013

Under 26

Löpningen den senaste tiden har känts väldigt trög, har fått kämpa varje steg och att vara under 30 minuter på 5km har jag klarat med nöd och näppe. Igår var det vårruset och jag slår alla tidigare rekord på 5km, löpningen kändes jättebra och jag kunde från start hålla ett högre tempo som jag orkade hålla hela vägen, höll ett tempo på 5,30-5,20 min per km och sista halvkilometern gick ännu fortare. Sluttiden blev under 26 minuter vilket jag blev otroligt nöjd med, den exakta tiden blev 25:50. Vädret var perfekt!

Sen efter loppet var det bara att gå hem, fixa iordning sig och få mat i magen innan jobbnatt 2 av 3 skulle avklaras. Så det är nu i skrivande stund för mig god morgon :) Alltså en jobbnatt kvar innan lite ledighet och inflyttningsfest här hemma väntar imorgonkväll.

Denna fredag skall firas med ett bröstpass på gymmet :)

dec 2012

2 kommentarer:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!