torsdag 6 juni 2013

Backintervaller

Jag har som mål att köra ett intervallpass per vecka och jag har de senaste veckorna avverkat intervallpassen i form av att springa backintervaller. Har ett perfekt ställe precis i närheten av där jag bor och kan snabbt cykla dit efter gymmet och då blir uppvärmningen i form av cykeln dit och nedvarvning på cykeln hem. Brukar också jogga lite kort precis innan intervallerna och direkt efter för att komma igång/varva ner.  Sen är det bara att ta sig an backen :) 

Jag har kommit på ett bra sätt på att hålla koll på antalet gånger jag sprungit upp för backen, jag bestämmer alltid antalet innan och antalet brukar bli 10st. När jag börjar bli trött tycker jag det är lite svårt att hålla koll på antalet gånger jag avverkat och för att slippa tänka på detta så samlar jag på mig stenar eller annat när jag kommit upp efter varje omgång upp för backen. Samlar på mig 5 stenar och resterande 5 intervaller upp för backen slänger jag bort en sten. När jag är som tröttast får jag alltså börja kasta en sten i taget och detta motiverar mig att köra på när jag efter varje intervall upp för backen får göra mig av med en sten,  till slut är handen tom och intervallerna är över :) Så jag vill här med delge mig av mitt motiverande räknetips :) 

Kul men otroligt jobbigt med backintervaller så därför är det så skönt när just det passet är över :)

Jag kommer försöka hålla i mina backintervaller och köra dem en gång i veckan framöver.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!