måndag 3 juni 2013

Helgen

Helgen som gick var en blandad kompott, lördagen var jättebra och härlig. Efter frukosten begav jag mig ut på cykeln och cyklade dagen till ära sträckan 42km i strålande sol. Kom hem och åt lunchen samtidigt som jag såg på direktsändningen och vinnarens målgång av Stockholmmaraton. Imponerande att se alla som sprang, grymt att genomföra ett maraton! När jag cyklade sträckan så blev det så påtagligt hur långt 42km är och en sträcka jag skulle ha svårt att se mig själv någon gång klara av.

Resterande del av dagen spenderade jag mestadels på en filt ute i solen med en vän. Dagen toppades med grillning utomhus tillsammans med myggen :) Årets första färskpotatis åts dessutom i en egengjord och väldigt god potatissallad och till det grillad laxfilé och fläskfilé. En mycket trevligt avslut på en riktig sommardag!



Söndagen var däremot inte lika rolig, kändes precis som om jag var påväg att bli sjuk. Huvudvärk, trött, orkeslös och lite stram hals hela dagen. Låg mest i soffan och det mest produktiva jag gjorde var att inhandla mat för veckan och laga snabblagad chilicorncarne. Så det sista passet för "8repsveckorna" fick hoppas över.

Men jag vaknade idag mycket piggare än igår, så jag var väl antagligen bara trött igår och en gnutta lat för idag finns inga tecken på någon förkylning. Solen sken när jag vaknade så jag blev sugen att cykla även denna morgon, 21km, innan frukost :)

Bra start på en vecka med mycket ledighet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!