torsdag 27 juni 2013

Recovery

Jag är så nöjd att jag tidigare i år när jag satt och planerade mitt träningsupplägg planerade in en vilovecka från styrketräningen nästa vecka. Jag behöver verkligen vila och semester känner jag, kanske är det just semester jag behöver men motivationen gällande träningen känner jag börjar tryta och kroppen känns i mellanåt sliten och trött. Det är inte lika roligt och motiverande i gymmet längre och då behöver jag en paus, låta kroppen vila och återhämta sig ordentligt. När denna veckan är slut har jag gått igenom ett block i mitt uppbyggnadsupplägg där jag kör 8 veckor "byggveckor" (= lite fler reps antal per set runt 8) och 4 "maxveckor" ( = max 5 reps per set). Nästa vecka vilar jag och sedan går jag på block nummer två med samma upplägg men kommer ändra om lite angående vilka muskelgrupper jag skall fokusera extra på, men mer om det i ett annat inlägg. Nu är det viloveckan som hägrar mest :) Vila och återfå motivationen igen och framförallt känslan om att det är roligt och inte jobbigt att gå till gymmet och på så sätt få högre kvalité på träningspassen :) För efter nästa veckas vilovecka är det ca 17veckor kvar till dietstart!

Så ingen styrketräning nästa vecka, säkert något konditionspass men kommer på den fronten bara köra det jag känner för.

Och imorgon går jag på semester! Bara arbetspass kvar i kväll och dagtur imorgon sedan väntar 19 dagars semester :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!