onsdag 20 april 2011

Jag tävla?

Inget helt bestämt men jag har tagit kontakt med ett tävlingsteam, Team PureFitness. Där jag berättade om att jag är lite sugen på att pröva mina vingar på tävlingsscenen i Body Fitness :) Efter lite mailkontakt så går jag nu efter ett uppbyggnadsprogram med träning- och kostschema. Började på dessa i måndags och det känns jättebra än så länge. Skönt att ha schema att både träna och äta efter.

Luciapokalen i december känns som ett rimligt mål. Jag har väl kommit fram till detta nu att det vore lite roligt att prova att tävla i varje fall, vet inte om det är min grej men prova kan man ju alltid göra :) Har ju styrketränat ett bra tag nu och det skulle vara skoj att dieta för att se hur man ser ut muskulärt.

Så nu ligger fokus på att BYGGA muskler. Träningen består mestadels av styrketräning och gällande kosten – mycket protein och bra mat! På lördagar får jag äta vad jag vill.

Träningsresan innebär en paus i både tränings- och kostschemat, då det kommer mest bli cardioträning där, kosten ska jag försöka hålla ett högt proteinintag och fylla på med kolhydrater efter passen och unna mig godsaker ibland. Det är ju semester!

Så här står jag nu och har avslöjat mina nytillkomna och för mig spännande mål :)



1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!