fredag 12 augusti 2011

Ben och Vader!

Då var all dagens träning avklarad :) Försökte sova så länge det bara gick idag då jag ska iväg och jobba inatt men vakna vid 9 och kunde inte somna om, då var det bara att bege sig ut i solen för en morgonpromenad. Mötte en arbetskamrat på rundan också :) Sen väl hemma vrålhungrig åkte frukosten ner i magen snabbare än att jag hann känna vad det smakade :P. Hann med ett mellanmål också innan cykeln bar iväg till gymmet för ett ben- och vadpass!

Dessa övningar blev det idag:

  • Utfallsgång
  • Benpress
  • Frontböj
  • Benspark
  • Lårcurl 
  • Enbenslårcurl
  • Finnen
  • Stående vadpress
  • Sittande vadpress

Har lite svårt för frontböj då jag inte tycker jag får till den ordentligt. Känns som benen orkar mer än vad jag orkar hålla stången upp fram på bröstet. Får inte till det bra att hålla stången så det känns bra. Ökade till 40kg idag och det känns ju bra i benen efter 10 reps men fasen vad jobbigt det blir att hålla stången. Det är säkert jag som håller helt fel, får prova mig fram tillslut borde jag få till den bra.

Finnen är en övning jag aldrig, innan detta upplägget, kört förut. Fick till den ganska bra tror jag när jag fick fast fötterna under ribbstolen. Skall prova nästa gång att köra den med Rickard om han är med. En annan övning jag får prova mig fram på och vänja mig med :)

Men huvudsaken är att benen fick jobba och det fick de allt, känns skönt möra nu efter passet :) Ökade i vikt på utfallsgången, benpressen och lårcurlen så jag är nöjd med dagens träning!

Nu snart mat igen :)

Sen blir det kaffe på stan med Lina och Victoria och sedan måste jag försöka sova en stund innan det är dags att jobba inatt.

Ha en bra fredag!

Kram*

Frontböj

1 kommentar:

  1. Tufft ben pass,körde jag så blev jag nog sjukskriven Mamma

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!