lördag 28 maj 2011

Ätardagar

Lördagar är för min del ätardagar. Inget kostschema att följa utan dagen jag äter och unnar mig det jag vill. Så dagens frukost blev inte som de vanliga dagarna då jag äter gröt med linfrön, solrosfrön och bär som är riktigt gott det med. Men en dag i veckan kan jag ju hoppa över gröten :) Förra lördagen blev det pannkaksfrukost framför ett avsnitt av mitt i naturen och idag blev det tekakor med ägg och kaviar och en kopp kaffe till frukost och återigen framför ett avsnitt av mitt i naturen. Har snart sett alla 8 avsnitten från Australien. Vilket land, vilken natur och vilka djur som finns där. Skulle vara häftigt att åka dit någon gång :)

Ätardagar verkar fungera bra för mig. Blir jag sugen på något mitt i veckan kan jag bara tänka att jag kan äta det på lördag så försvinner suget. Och lite skönt att bara släppa allt för en dag för att ladda upp för en ny vecka med bättre kost. Jag släpper inte helt på tyglarna dessa ätardagar heller utan äter 5-6 mål på en ätardag också och proteinrikt. Sen såklart passar jag ju på att äta godsaker också. Så idag skulle jag tro att det blir min favorit tacos som jag inte ätit på hur länge som helst och en godispåse :)

Dagen innebär vila från träning och vardagliga rutiner. Tror jag och Rickard kommer ta oss en sväng med bilen och fixa lite saker och storhandla. Sen är kvällens planer helt öppna. Vi får se vad som händer och sker.

Nu skall jag beställa lite biljetter bland annat till Lars Winnerbäck som spelar i Gbg i höst och till Melissa Horn som kommer hit till Karlstad och spelar efter sommaren någon gång. Sen är det ju snart dags för inspelningarna av Gladiatorerna här i stan alldeles snart så varför inte gå och kika på det :P

Ha en fin Lördag alla.

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!