söndag 5 februari 2012

Mellanmålstips!

Jag äter mellanmål två gånger om dagen eller tre om jag räknar med kvällsmålet som också är som ett mellanmål. För mig är mellanmålen jätteviktiga för att jag ska orka hålla igång hela dagen. De skall vara goda, enkla och bra :)

Här kommer några tips på mellanmål jag äter nu under uppbyggnad:

Kesella med bär (kan göras som en smootie) och solrosfrön till.

Kesella med kanel och cashewnötter

Keso med banan och cashewnötter

Keso med aprikoskräm (lågkalori)

Egengjord proteinostkaka bestående bland annat av keso, äggvita och proteinpulver med hackad mandel till

Finncrips whole grain (supergoda tunna knäckebröd) med ägg eller ost 10% på


Ett annat supergott tips jag måste rekomendera när man vill lyxa till kvällen lite som vi gjorde igår är att göra en fruktsallad och äta den tillsammans med vaniljkesella.
Jag gjorde en fruktsallad bestånde av:

Jordbubbar
Ananas
Mango
Röda vindruvor
Passionsfrukt

Hur gott som helst!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!