söndag 12 februari 2012

Veckan som gått!

Alla mina 6 pass avklarade, men en viss dipp på motivationen har funnits denna veckan. Det har inte riktigt varit lika roligt att träna denna veckan som de föregående veckorna. Men alla passen har gått bra och känts stabila. Legat på 4-3 set per övning med 8-10 reps.

Idag la jag även in lite övningar för biceps och triceps då jag fortfarande har träningsvärk i ben och rumpa hoppade jag över baksida lår idag och körde istället lite armar och extra övningar för axlar istället :) Kul att köra armar som jag inte gjort sedan i slutet av dieten. Men dagens fokus var bröst, började med bänkpress som blivit lite av en favoritövning nu för tiden då jag fått till bättre teknik och blivit starkare. Idag blev det 5 set, 2 8:or på 40kg, 2 8:or på 42,5kg, och ett sista set på 6 reps på 45kg :) Fortsatte sedan med lutande hantelpress, flyes i cabelcross liggande på plan bänk, flyes i cabelcross knästående samt avslutningsvis enarmsflyes i cabelcross. Sedan blev det lite dips, puschdowns, hantellyft åt sidan, sidolyft för utsida axlar i cabelcross, hantelcurl och avslutningsvis stångcurl.

Hoppas motivationen kommer tillbaka veckan som kommer! Allting går så mycket lättare då :)

Veckan som kommer fortsätter jag med upplägget 3 set x 8-10 reps och målet är att försöka öka på vikterna från denna veckan och fortfarande orka 8-10 reps!

Nu blir det att fixa i ordning räksallad med quinoa och våran egengjorda goda salladsdressing baserad på olivolja, balsamvinäger, pressad vitlök, lite honung, salt, peppar och salladskrydda :)

Ha en skön kväll!

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!