måndag 27 februari 2012

Team Pure fitness Teamträff

Tänkte sammanfatta helgens teamträff :) För det första måste jag säga att vilket team våran duktiga coach satt ihop! Grymt inspirerande, trevliga och härliga teamkamrater :)

På lördagen startade vi våran teamträff ute i Skatås i Göteborg, ett Fitness Five inspirerande pass ute i skogen där vi skulle köra så många reps vi hann och orkade på en minut i övningarna pullups, armhävningar, dips, upphopp på bänk och stockpress. Fy fasen vad de brände och vad länge en minut är! Ett jätteroligt pass i det fina vädret.

Dips mellan två stockar

Sen vart det en smarrig lunch ute i Skatås innan vi begav oss in till stan och till World class för träffa Therese och teamets hjälpcoach Johannes från Olimp, de pratade med oss om sociala medier, mental träning, fettförbränning och fitness som livsstil. Mycket intressant och lärorikt och roligt att träffa Therese och Johannes. Efter detta vart det lite prisutdelning från förmiddagens fitness five träning och utdelning av goodiebags som innehöll lite smått och gott från våra sponsorer :)

Fick även goda bars men som hann slinka ner i magen innan jag hann ta kort :P

Efter detta vart det poseringsträning för hela slanten. Har inte poseringstränat nästan alls sedan tävlingen så det kändes bra att fräscha upp minnet igen och poseringen känns bra :) Efter detta höll Madde i ett roligt kettlebellspass, som hade fokus på balans och rörlighet. Väldigt bra pass som gav rejäl träningsvärk i magen :)



Sedan var det dags att göra oss i ordning för att gå ut och käka middag, och om det var gott med mat efter en hel dags träning behöver jag inte säga va :) Grekiskt vart det och väldigt gott och bra avslutning på en toppendag.

På söndagen vaknade jag upp med enorm träningsvärk i magen och ryggen, har nog aldrig tidigare haft sådan träningsvärk i magen, så dessa kettlebellsövningarna skall jag ta med mig och köra igen. Vi möttes även idag upp ute i Skatås i underbart soligt väder :) Startade med enskilda samtal där vi tillsammans med Madde hade en liten avstämmning och lade plan för året.

Därpå följde helgens tuffaste träningspass, army training kombinerat med backintervaller! Om lördagens träning var jobbig så var det inget mot detta passet. Asjobbigt men samtidigt jättekul, konstigt va? :) Massa upphopp, armhävningar, utfall, jägarvila, plankövningar liggandes i det blöta gräset. Passet avslutades med backintervaller uppför en brant grässlänt indelade i två par där den ena av oss sprang en intervall uppför backen och den andra av oss gjorde en "viloövning"så länge som den andra sprang. Viloövningarna var bland annat utfallshopp, backclimber, jägarvila, plankövningar, armhävningar m.m. Så inga lätta "viloövningar". Helt slut vart jag efter detta passet men samtidigt med en skön känsla i kroppen. En jobbig men rolig avslutning på denna toppenhelg!

10 vändor upp för denna backen var ingen lätt match


Tack alla teammedlemmar och Madde för en toppenhelg! Ni är grymma allihopa och jag tror vi kommer få många roliga och inspirerande träffar framöver :)


Fylld med inspiration och rejäl boost med motivation är jag nu redo för en tung styrkeperiod igen, dock inte med start idag utan imorgon. Idag är det lite semester efter helgen. Men jag är absolut redo att köra riktigt tungt igen och bygga muskler. Tänkte skriva ett inlägg längre fram om mina planer för året.

Nu blir det middag iform av lax, potatis och gröna ärtor :)

Kram*

1 kommentar:

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!