måndag 20 februari 2012

Uppföljning

Nu har det snart gått 2 månader av detta året och i början av januari skrev jag ett inlägg om lite mål jag har för detta året och läste precis igenom det och tänkte berätta lite om hur det går :)

Stressa mindre, ja det blir ju endel stressande särskilt på jobbet ibland och även hemma ibland men jag tror jag oftast stressar upp min i onödan. Tänker på allt som skall hinnas med och blir stressad av det även om tiden finns. Får bli bättre på detta, men jag tycker ändå att jag stressar mindre i jämförelse med för ett år sedan! Storkok och laga mat för flera dagar är verkligen underlättande för min vardag!

Handla mer ekologiskt, krav-märkt, fairtrade och färsk fisk och kött. Jo här har det hänt grejer :) Handlar mer ekologiskt och väljer oftast den ekologiska varianten om det finns idag. Har fastnat för ett nytt kaffe som är failtrade, köper oftast fairtradebananer. Vi har de senaste veckorna  börjat köpa färsk lax som är hur gott som helst :)

Nytt jobb och nytt gym har kommit in i mina rutiner, fortfarande lite mycket nytt på jobbfronten ännu där jag lär mig nya saker varje arbetspass. I det nya gymmet stortrivs jag och även där lär mig nya saker ofta :)

Läsa mer om mina största intressen kost, träning och hälsa, där har det ju i vanlig ordning blivit lite läsning om det man stöter på när man läser olika bloggar och så annars har inte tiden funnits för att läsa i den utsträckningen jag skulle vilja. Men jag har tänkt endel på att utbilda mig längre fram och kostrådgivare och PT vill och skall jag läsa till någon gång :)

Snart har jag en 25årsdag att se fram emot och självklart anordna en 25årsfest :)

Bara att fortsätta i samma anda, bra att titta tillbaka på målen man satt upp för att få sig en liten påminnare :)

Snart att bege sig mot gymmet! Måndag = Framsida lår och vader!

Efter lunch är det dags för att cykla till jobbet!

Välkommen måndag och ny vecka :)

Kram*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!