torsdag 7 juni 2012

5 veckor till dietstart...

... + 4 dagar! Yes bara 39 dagar kvar till det är dags igen och vad jag ser fram emot det. Känner att denna totala vilovecka från styrketräningen har gett mig fulladdade batterier att köra järnet dessa sista uppbyggnadsveckor, dags att bygga det sista! Fokus är framförallt framsida lår!

Innan semestern gick det lite trögt vissa träningspass och motivationen upplevdes inte på topp så jag tror att en vilovecka har gjort susen. Har ju missat en veckan byggning men jag tror jag kan ta igen det nu när jag är mer motiverad och laddad. Så nu skall jag föröka planera träningen väl dessa sista veckor och framförallt ha roligt :)

Till veckan kör jag på mitt vanliga upplägg med 6 dagarssplit som innan semestern, men dessa 4 dagar innan nästa vecka har jag planerat lite annorlunda då denna veckan inte blir hel. Så idag tänkte jag kickstarta med ett benpass, både framsida- och baksida lår och lite vader. Imorgon blir det rygg, både övningar för bredd och djup och på lördag vaknar jag efter nattjobb på eftermiddagen och tänkte då ta ett kortare pass för bröst och mage och på söndag blir det vila från styrketräningen och istället kör jag lite cardio och på måndag är det som vanligt igen.

Dags att göra sig ordning för träning då :)

Träningen på semestern innebar flera härliga morgonpromenader längst stranden.

1 kommentar:

  1. gud va duktig du är....
    jag har inte styrketränat på ganske länge, typ 1 vecka... förutom boxingspassen då... det har vart så fint väder så efter jobbet har det blivigt jogging tur ute i solen ist för inne på gymmet, känns så ovärt att träna cardio? inne på gymmet när man kan vara ute i friska luften +att jag har jobbat hela dagen inomhus, så känns det skönt att få komma ut en stund.. å vårt gym har så dålig luft fy a mejja...

    men jag får väl försöka få till lite styrketräning snart... körde lite armar här om dagen, å jädrans vilken träningsvärk dagen efter.. hehe... märks så fort att man inte använt musklerna...

    well well...

    hehe kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!