tisdag 12 juni 2012

Gott till grillat!

Igår var mamma här för lite firande av hennes födelsedag i efterskott och jag letade upp ett gammalt recept på pastasallad och modererade detta lite och serverade till grillad marinerad kyckling och sallad. Denna kalla pastasallad passar utmärkt till grillat och är supergod!

250 g spiralpasta, jag valde en fullkornsvariant.
2,5 dl kesella
3 msk lättmajonäs
1 msk senap
en liten skvätt vinäger
1 msk olja, jag tog rapsolja
2 pressade vitlöksklyftor
½ dl hackad dill
lite salt
lite peppar
en nypa socker
100g sparris från burk eller konserv
1 rivet äpple
100g champinjoner, jag valde från konserv
75g riven ost, jag valde en 12% ost.

Koka pastan och låt den svalna, alt. skölj den i kallt vatten. Blanda övriga ingredienser och ha i pastan sist. Låt gärna stå några timmar i kyl innan servering!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!