söndag 10 juni 2012

Ska jag eller ska jag inte?

Hatar känslan jag får vissa dagar när jag tidigare planerat att träna och när väl dagen kommer som idag så känner jag mig inte i form för att träna eller lusten är inte lika hög som vid planeringen. Då kommer frågorna som slåss med varandra bra länge innan jag väl bestämmer mig, ska jag träna eller ska jag inte träna idag? Egentligen vill jag nog inte träna men jag tänker att jag borde eller kommer ångra mig om någon timma när det är för sent. Gillar verkligen inte detta velande! Varför inte bara köra på planeringen som jag oftast gör och inte lyssna på kroppens lata signaler. Varför får jag dessa dagar, som tur är inte infaller så ofta, helt olust till att dra iväg och träna. Och nu efter all vila? Men idag, efter flera försök till att öka viljan och motivationen utan resultat, har jag bestämt mig för att inte träna och jag tänker försöka släppa tanken att jag borde... och inte ångra mig sedan om någon timme då det är försent för jag skall iväg och jobba senare! Tror egentligen att jag om jag väl kommer till gymmet går det bra och denna trötthet och seghet försvinner men idag tar jag mig inte till gymmet ens... Bara att acceptera och hoppas på att det är bättre imorgon och försöka ha en bra och lugn kväll innan det är dags för jobb som inte förstörs med tankar om att jag borde...

Inte meningen att denna fina söndagskväll att vara negativ men så är det ibland.

Ha en fin söndagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!