måndag 18 juni 2012

Om att dieta och tävla igen!

Jag har dietat och tävlat en gång tidigare, förra hösten 2011 och nu tänkte jag ägna detta inlägget åt att berätta hur jag tänker inför yttlerligare en diet och att stå på scenen igen.

Jag bestämde mig tidigt efter förra tävlingen , Luciapokalen 2011, att tävla igen. Egentligen bestämde jag mig för det redan innan jag hade tävlat på Luciapokalen att tävla igen men inte då vilken tävling. Det föll sig ganska naturligt för mig att vilja tävla i samma tävling iår då jag behövde en lite längre tid för uppbyggnad då jag vill förbättra mig till detta årets tävling men samtidigt inte vänta för länge med att tävla igen så då bestämde jag mig för att satsa mot Luciapolaken 2012 :)

Att snart börja dieta igen ser jag verkligen fram emot, om det är möjligt ännu mer än inför förra dietstarten och det kanske beror på att jag nu vet lite mer vad jag ger mig in på och vet vad jag vill. Förra gången var målet att klara av att genomgå en tävlingsdiet och i slutändan stå på scen och genomföra en tävling och se om det var något för mig och det var det ju :) Känslan att stå på scen efter att ha en lång tävlingsdiet i ryggen är en mycket svårslagen känsla och en känsla jag vill känna igen. Förra året gav mig erfarenhet, kanske inte mycket men nu vet jag mer hur jag är under diet och hur en tävling och allt kring en tävling fungerar så jag är nog mer lugn inför denna dieten. Jag upplevde inga större svårigheter under förra dieten och den rullade på ganska smärtfritt, givetvis var det lättare och tyngre perioder men inte så farligt, jag trivdes bra under dieten och jag tror genom att jag gjort en tävlingsdiet förra året att denna som nu står framför mina fötter kommer gå lättare. Men det får jag ju såklart se :)

Vad är då målet detta året? Att jag ser att jag har förbättrat mig och utvecklat mig = att uppbyggnadens slit. från januari iår till om en månad, på gymmet gett resultat i mer muskelmassa och att jag ätit tillräckligt för att låta kroppen kunna lägga på mig mer muskelmassa. Jag vill kunna jämföra bilder från tävling till tävling och se skillnad! En bättre placering vore ju också jätteroligt och att få gå en t-walk och gå vidare till final vore också jättekul, det skall jag inte sticka under stolen med men att jag ser att jag förbättrat och utvecklat mig är nog snäppet roligare. Jag tävlar med mig själv tillsammans med andra superduktiga och fina tjejer så jag skall njuta och ha roligt. Poseringen skall jag fortsätta att finslipa på och få till bättre till årets tävling.

Att snart släppa fokus på uppbyggnad och stället fokusera på att sakta men säkert gå ner i fettmassa, öka på träningsmassan i form av mer kondition skall bli roligt och ni skall givetvis på följa min resa mot Luciapokalen 2012 här på bloggen!

Även i år kommer jag tävla för bästa Team PureFitness och att ha Madde som coach känns otroligt tryggt och roligt. Jobbet gör man själv men att ha teamkamrater och en coach som kan stötta och hejja på varandra är något mycket positivt och roligt. Så det känns kanonbra att vara en i teamet :)

Detta var lite om tankar inför den kommande dieten och tävlingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!