måndag 25 juni 2012

Träninsdagbok

Upptäckte att min träningsdagbok snart är fylld och sidor att fylla i efter varje träningspass (styrketräningspass) snart är slut, så det var bara att beställa en ny :)

Detta är något jag har gjort länge att fylla i hur träningen gått efter varje pass, vilka övningar jag kört och på vilka vikter och antal repetitioner och set. Brukar även skriva någon kommentar också, vilka kosttillskott jag tagit och den träningsdagboken jag har nu kan jag betygsätta, 1-5, om passets energinivå, styrka, intensitet, motivation, metan balans, senaste dygnets matkvalité samt vätskeintag. Ett tips för att lätt kunna gå tillbaka och titta hur sin träningsutveckling sett ut. Vad tog jag i bänkpress förra året? Lättare kunna utvärdera om man gjort några ändringar i träningen eller kosten och se hur kroppen svarat.

Detta är min andra eller tredje träningsdagbok jag skrivit ut och jag gillar att skiva ner det för hand, annars kan man ju göra någon egen tabell eller likande på datorn också om man inte vill köpa sig en egen att skriva i :)

Bara att fortsätta fylla i nästa träningsdagbok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!