tisdag 3 januari 2012

Mera mål 2012

Stressa mindre, särskilt när jag nu snart börjar jobba. Så mindre stress på jobbet och på min fritid. Planera det som skall hinnas med minskar för mig stress, på själva jobbet kan vara lite svårt att undvika stress men även där är planering a och o. Jag skall fortsätta med storkok även detta året, så vi slipper laga mat varje kväll efter träningen. Är maten redan färdig för att bara värma slipper jag tänka en massa på det innan och kan bara hoppa upp i soffan för en lugn stund. Göra storkok på helger eller andra lediga dagar på vardagen är något jag skall sträva efter. När jag känner mig stressad, sätta mig och tänka efter vad som gör mig stressad och försöka finna en lösning eller prioritera bort något som kan minska stressen när det är många olika "att göra" saker som utlöser stressen. Lättare skrivet än gjort kanske men jag skall verkligen försöka stressa mindre detta året!

Handla mer ekologiskt, krav-märkt, fairtrade och färsk fisk och kött.

Nu när det snart trillar in lite mer pengar i månaden vill jag ibland unna mig någon behandling som t.ex massage.

Resa till våren? Skulle vara väldigt roligt och skönt men jag får om jag har möjlighet nu när jag skall jobba. Kanske jag för första gången kan ta ut semester? :)

Läsa mer om mina största intressen kost, träning och hälsa. Skulle verkligen vilja utbilda mig och gå kurser inom området men det är något som får vänta då jag känner att jag inte kommer hinna det under detta året.

Och viktigast att ha roligt och må bra och göra saker jag tycker om. Lyssna på kroppen och uppskatta och trivas i vardagen då det är den mesta tiden man befinner sig i.

Andra saker att se fram emot:

Fylla 25!
Nytt jobb
Nytt gym
Åka och kolla på body fitness tävlingar

Rhodos- 08

1 kommentar:

  1. Vilka bra mål!! Gillar speciellt de om ekologiskt och läsa mer om träning och hälsa. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!