tisdag 28 augusti 2012

Nästa vecka är det dags igen...

Vad kul det skall bli att åka ner till Göteborg nästa vecka och gå block två av utbildningen till kostrådgivare, förra veckan var verkligen jätterolig och väldigt lärorik.

Första blocket innehöll mycket grundläggande näringslära där vi gjorde djupdykning i näringsämnena protein, kolhydrater och fett. Annat jag lärde mig mycket om var energiprocesser och kost vid olika sjukdomstillstånd där våra välfärdssjukdomar stod i fokus. En heldel anatomi gicks igenom och då främst mag-tarmkanalen och hur kroppen har förmågan att ta upp olika näringsämnen och vad som kan bli rubbat vid olika intoleranser. Naturläkemedel och stenålderskost var andra ämnen vi fick föreläsningar om förra veckan.

Nästa vecka kommer vi fortsätta med kost vid olika välfärdssjukdomar, vitaminer och mineraler, kosttillskott, kost vid träning och viktminskning och hur man lägger upp ett kostprogram innan veckan anslutas med tenta och föreläsning om att arbeta som kostrådgivare. Skall som sagt bli väldigt roligt att åka ner till Göteborg nästa vecka :)

Hittills väldigt nöjd med utbildningen och passar många att läsa, även om man inte vill arbeta som just kostrådgivare tror jag många skulle ha nytta för sig själv att läsa utbildningen. En utbildning jag verkligen rekommenderar. Gå in och läs mer på - Paulúns Näringscenter

Jag har tänkt berätta mer om enkilda saker jag lärt mig under utbildningen när jag får tid, just nu är det träning, jobb och plugg till tentan som gör att det inte finns så mycket tid över, men det kommer :)


Nu är det för min del dags att göra sig iordning för att åka till gymmet och köra ett pass för axlar och armar. Efter lunch är det dags att åka till jobbet igen efter över en veckas semester...

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!