onsdag 1 augusti 2012

Motvind

Inte konstigt kanske att halva morgoncyklingen kändes lätt, då jag vände om och skulle börja cykla hemåt igen efter att halva tänkta morgoncardiotiden var över så blåste det lite mer mot mig. Kände inte att jag hade vinden i ryggen under halva tiden, men märkte det ganska snabbt när jag vände hemåt + att benen givetvis inte var lika pigga som i början. Men hem kom jag till slut med svidande lår och rumpa men en skön känsla i kroppen. Gillar verkligen att trampa på helt själv tidigt på morgonen och känna farten i benen och vinden i ansiktet, jag gillar däremot inte motvinden men vad kan jag göra åt den? :) Och den perfekta cykelvägen har jag också, klarälvsbanan, en gammalt nerlagt och asfalterat järnvägsspår. Bara att trampa på, rakt spår hela tiden (lite kurvor såklart), lite lutningar här och där och fin natur runt omkring. Ingen vila hela tiden trampande ben.

Bytte precis kommun när jag vände hemåt igen. Och vill jag cykla längre någon gång är det ju bara att fortsätta cykla 8 mil till:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett fotspår efter dig :)
Ha en fin dag!